Secţiunea 1
Denumirea, semnul permanent al partidului şi semnul electoral
Art. 1 (1) Denumirea partidului este PARTIDUL PATRIOTILOR, prescurtat PP.
Art. 2 Semnul permanent al PARTIDUL PATRIOTILOR este reprezentarea in Anexa 1.
(1) Semnul electoral al PARTIDUL PATRIOTILOR este descris in Anexa 2.
(2) Culorile partidului sunt GALBEN, ROSU, ALBASTRU SI NEGRU, conform specificatiilor tehnice din Anexele 1 si 2.
(3) Semnul electoral al partidului este semnul permanent, folosit în variaţii de aranjament grafic şi de culoare aprobate de conducerea partidului.
(4) Reprezentarea grafică, alb-negru şi color, a semnului permanent este parte integrantă a prezentului Statut. (Anexa 1 color şi Anexa 2 alb-negru).
Secțiunea 2
Sediul
Art. 3 Sediul Partidului este în Bucuresti, strada Prelungirea Ghencea nr. 93 F, parter, camera 2, sector 6.
Secțiunea 3
Cadrul legal
Art. 4 (1) PARTIDUL PATRIOTLOR este persoană juridică de drept public și îsi desfășoară activitatea pe întreg teritoriul național, în conformitate cu prevederile Constituţiei şi ale legislaţiei române în materie politică şi electorală și cu prevederile acestui statut.
Secțiunea 4
Obiectivele partidului
Art. 5 În activitatea sa Partidul Patriotilor urmăreşte exclusiv obiective politice.
Art. 6 Partidul Patriotilor, prin acţiunile sale sau prin platforma /program, îşi propune drept obiective prioritare următoarele:
1.- apărarea şi promovarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului;
2. -promovarea şi apărarea democraţiei, a pluralismului politic şi a statului de drept;
3. -respectarea si pastrarea suveranitatii statului roman;
4. -respectarea legislatiei statului roman cu aplicarea tratatelor in domeniu, la nivel European;
5. -intreprinderea tuturor demersurilor legale pentru respectarea tratatelor internationale la care a aderat ROMANIA si este membru cu puteri depline;
6. -alinierea legislatiei din Romania in acord cu prevederile legislative ale tratatelor Uniunii Europene.
7. -egalitate de tratament între persoane fără deosebire de sex, religie, etnie;
8. -formarea clasei de mijloc a Romaniei;
9. -egalitate de sanse in sistemul educational indiferent de sex, religie, etnie, situatie socio-economica, stare de sanatate;
10. -gratuitatea invatamantului de stat, prescolar, scolar (primar, gimnazial, liceal) si universitar si recunoasterea egalitatii de sanse intre sistemul de invatamant de stat si sitemul de invatamant privat;
11. -asigurarea servicilor medicale la cele mai inalte standarde europene , gratuite pentru toti cetatenii romani, indiferent de sex, religie, etnie;
12. -construirea de spitale noi dotate cu tehnica si aparatura performanta la standarde europene , pentru a facilita accesul cetatenilor la un sistem de sanatate calitativ, cat mai aproape de domiciliu;
13. -raspunderea in fata legilor, a tuturor cetatenilor, indiferent de sex, religie, etnie;
14. -raspunderea materiala si penala a functionarilor publici pentru abuzurile comise impotriva altor cetateni, indiferent de functiile detinute;
15. – construirea de fabrici ,uzine unitati de productie cu dezvoltarea in domeniul roboticii industriale si agricole,dezvoltarea micilor producatori ,microintreprinderile si intreprinderile mici si mijlocii care reprizinta 99% din intreprinderile UE;
16. - intarirea bazelor legislative in Politica industriala,energetica si cu precadere in cercetare si devoltare;
17. - completarea cadrului legislativ in Politica in materie de INOVARE, cu accesul la finantare pentru tinerii absolventi avand ca obiective cresterea gradului de informare cu privire la oportunitatea accesării de fonduri structurale europene pentru cel puțin 40.000 de tineri, cu facilitarea accesului la programe de formare dedicate accesării fondurilor structurale europene pentru cat mai multi tineri, dezvoltarea abilităților de accesare și gestionare a fondurilor structurale europene pentru tineri absolventi de studii superioare, in functie de specializare, urmarind astfel ramanerea acestora in tara cat si intoarecea tinerilor romani din diaspora;
18. -dezvoltarea Politicii privind siguranta nationala;
19. -intarirea Politicii privind securitatea si siguranta statului de drept, intarirea puterii legislative, executive si judecatoresti;
20. -infiintarea unei Politici PENALE astfel cum exista o politică economică sau fiscala, fiind de competența Ministerului Public, ca parte a autorității judecătorești și ca reprezentant al intereselor generale ale societății, a ICCJ ca instituție care asigură actul de justiție, si a CSM care garantează independența Justiției,
21. - intarirea Sigurantei si Securitatii Sociale prin Masuri de Politica Penala
22. - intarirea politicii interne și externe a țării, astfel cum este definită de Constituție, prin legile organice impuse de Constituție, de celelalte legi emise de Parlament dar și de hotărârile sau sentințele date de ICCJ cat și celelalte instanțe de judecată.
23. - urmarirea indeaproape prin intermediul comisiilor juridice de punere în aplicare hotărârile și sentințele date de instanțele de judecată;
24. -instituirea de Obiective pe termen scurt privind întărirea siguranței cetățenilor prin intarirea cadrului legilativ in domeniu, sporind prezența în stradă a polițiștilor și jandarmilor prin creșterea numărului de patrule mixte, prin intensificarea acțiunile preventive desfășurate de Agenția Națională Antidrog și Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane;
25. -dezvoltarea unei Politici privind CALITATEA ,SIGURANTA ,SECURITATEA ,SANATATEA si MEDIUL prin intarirea legislației și reglementărilor din domeniu ,prin aplicarea cadrului legislativ cu eficienta si cu strictete;
26. -modificarea și completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România, avand in vedere situatia de la granitele de est al Romaniei;
27. -intarirea statulului magistratilor ,politistilor ,cat si a cadrelor militare;
28. -dezvoltarea, modernizarea si construirea de noi cai de comunicatii si de transport, terestre, rutiere, ferate, maritime, fluviale si aeriene;
29. -invenarierea tuturor resurselor naturale, inclusiv cele care sunt la sol si subsol, in vederea gestionarii de catre statul roaman in conditii de normalitate si eficienta;
30. -asigurarea, in vederea dezvoltarii, in mediul rural, a agriculturii, cu prioritate pentru crearea conditiilor de munca si locuit moderne;
31. –crearea de conditii si facilitate, in toate domeniile, pentru cointeresarea, in vederea revenirii in tara, a tuturor cetatenilor Romaniei, indiferent de sex, religie, etnie si varsta;
32. –respectarea si revizuirea tuturor relatiilor pe care Romania le are cu alte state, si totodata, imbunatatirea, reanalizarea si punerea in functie a celor ignorate, cu respectarea legislatiei Uniunii Europene si a normelor in domeniu emise de Uniunea Europeana.
Art. 7 Partidul Patriotilor va urmări împlinirea obiectivelor sale politice inclusiv prin organizarea unor activităţi care promovează valorile, principiile și politicile menționate la art. 6 precum:
-acţiuni şi luări de poziţie politice;
-elaborarea de politici publice şi proiecte de lege;
-implementarea prin acţiunile partidului şi ale aleşilor săi din administraţia publică locală şi centrală a principiilor şi valorilor asumate;
-acțiuni de promovare, simpozioane, conferințe si dezbateri politice;
-consultări publice, cercetări, studii și rapoarte privind aspecte social-politice, care privesc situaţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale, problemele de mediu sau funcţionarea instituţiilor democratice;
-acțiuni educative în materie politică precum sesiuni de instruire, tabere și şcoli de vară;
-campanii publice, inclusiv în mediul on-line, pentru promovarea unor cauze punctuale sau a valorilor partidului.
Secțiunea 1
Calitatea de membru al partidului
Art. 8 (1) Poate fi membru al Partidul Patriotilor orice cetățean român care îndeplineşte următoarele condiţii:
-a împlinit vârsta de 18 ani;
-aderă la principiile, doctrina și programul partidului;
-se angajează să respecte Statutul și disciplina partidului;
-nu se găsește într-una din situațiile de interdicție prevăzute de legea 14/2003 si de Constitutia Romaniei.
(2) Nu pot deveni membri ai Partidul Patriotilor:
-persoanele care promovează rasismul, xenofobia, autoritarismul, fundamentalismul religios, violența și orice alte idei și acțiuni contrare drepturilor, libertăților și demnității umane;
-persoanele cărora le-au fost retrase drepturile electorale prin decizii definitive şi/sau irevocabile ale instanţelor judecătoreşti;
-persoanele care au primit condamnări penale pentru infracţiuni comise cu violenţă sau pentru fapte de corupţie;
(3) Dintre membrii partidului se pot alege membri de onoare care pot fi persoane din ţară sau străinătate, cetăţeni români, indiferent de sex, religie, etnie, care s-au remarcat prin sprijinirea valorilor sau activităţii Partidul Patriotilor.
(4) Calitatea de membru de onoare se acordă de către Congresul Național, la propunerea preşedinţilor partidului, a Biroului Executiv Central, a presedintilor filialelor judetene, locale si din diaspora;
(5) În cazul aducerii de prejudicii grave partidului, titlurile onorifice se pot retrage de către forurile care le-au acordat, la propunerea preşedinţilor partidului, a Biroului Executiv Central, a presedintilor filialelor judetene, locale sau din diaspora;
Art. 9 Simpatizanții Partidul Patriotilor sunt cetățeni care susțin valorile, principiile și politicile partidului și pot fi invitați să participe la diverse acțiuni politice ale Partidul Patriotilor, indiferent de sex, religie, cetatenie.
Acestia pot sa detina doar functii onorifice, stabilite de catre Biroul Executiv Central.
Art. 10 (1) Calitatea de membru al Partidul Patriotilor se dobândeşte ca urmare a deciziei PP, la nivelele Biroului Executiv Central, filialelor Municipiului Bucuresti, sectoarelor Municipiului Bucuresti, judetene, municipale, orasanesti, comunale si din diaspora, pe baza unei adeziuni formulate în scris de către candidat, depuse la sediul organizaţiei locale pe raza căreia candidatul îşi are domiciliul sau reşedinţa, la alegerea sa.
(2) Aprobarea sau respingerea cererii se comunică prin toate mijloacele de comunicare existente, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data depunerii cererii și este de competența Biroului Executiv Central sau a filialelor teritoriale, în funcţie de filiala unde este depusă cererea.
(3) Partidul poate solicita persoanelor care depun cereri de adeziune informaţii cu privire la trecutul lor, activitatea lor în organizaţii civice, profesionale sau politice anterioare înscrierii in partid, şi cu privire la eventualele incompatibilităţi precizate la art. 8 alin. 2.
(4) În cazul unei decizii de respingere a cererii, solicitantul poate formula împotriva acesteia o contestație in termen de 10 zile de la primirea refuzului. Contestatia se va solutiona de către Comisia de Arbitraj în termen de 30 de zile de la primirea ei. Hotărârea Comisiei de Arbitraj este definitiva si se comunica contestatorului in termen de 30 de zile de la solutionarea ei.
Secțiunea 2
Încetarea sau pierderea calităţii de membru al partidului
Art. 11 Calitatea de membru al PP încetează prin deces, demisie, excludere, înscrierea într-un alt partid politic.
Art. 12 (1) Calitatea de membru al PP se suspendă:
-la cerere, atunci când un membru al partidului urmează să îndeplinească o funcție administrativa sau publică incompatibilă cu calitatea de membru de partid;
-disciplinar, ca urmare a unei sancțiuni de partid.
(2) În cazul unei decizii de suspendare a cererii, solicitantul poate formula împotriva acesteia, in termen de 10 zile, o contestație scrisa, care se va solutiona de către Comisia de Arbitraj, în termen de 30 de zile de la primirea contestatiei. Hotărârea Comisiei de Arbitraj este definitiva si trebuie comunicata in termen de 30 de zile de la solutionarea contestatiei.
Art. 13 (1) Excluderea din PP se poate produce ca urmare:
a) -a inactivităţii nemotivate şi prelungite;
b) -a săvârşirii unor fapte de natură a aduce grave prejudicii morale ori materiale PP;
c) -a încălcării grave a prevederilor statutului;
d) -neplata cotizației pe o perioadă de un an;
e) -a manifestarii unor actiuni care promoveaza rasismul, xenofobia, autoritarismul, fundamentalismul religios, violența și orice alte idei și acțiuni contrare drepturilor, libertăților și demnității umane;
f) -a retragerii drepturilor electorale prin decizii definitive şi/sau irevocabile ale instanţelor judecătoreşti;
g) -a condamnarii penale pentru infracţiuni comise cu violenţă sau pentru fapte de corupţie;
Secțiunea 3
Abateri, sancţiuni disciplinare și proceduri de aplicare
Art. 14 Membrii PP răspund disciplinar dacă:
-nu își respectă obligațiile prevăzute în Statut;
-dacă nu-și îndeplinesc sarcinile asumate;
-incalca cu buna stiinta prevederile statutului, programul partidului si principiile instituite prin acestea;
-fac declaratii tendentioase care incalca prevederile statutului;
-desfasoara actiuni tendetioase cu privire la activitatea partidului;
-comit fapte care prejudiciază grav imaginea partidului, inclusiv prin difuzarea de informații privind activitatea partidului, fără acordul partidului;
-au un comportament public care lezează demnitatea umană.
Art. 15 (1) Sancțiunile care pot fi aplicate sunt:
-avertisment scris;
-suspendare din funcție;
-destituire din funcție;
-retragerea sprijinului politic pentru funcţia deţinută în administraţia publică sau orice alta institutie a statului roman;
-suspendarea calității de membru al partidului pe o perioada determinată;
-excludere din partid.
(2) Persoana din partid asupra căreia se iniţiază o procedură de aplicare a unei sancţiuni trebuie notificată în scris cu privire la motivele care au declanşat procedura şi are dreptul de a se apăra.
Art. 16 (1) Sanctiunile in partid se hotărăsc de către Biroul Executiv Central si de catre forurile de conducere ale filialelor teritoriale si din diaspora ale partidului din care face parte membrul de partid. Decizia de aplicare a unei sanctiuni se comunică celui în cauză, in termen de 30 zile;
(2) În cazul unei sanctiuni, membrul poate formula împotriva acesteia, in termen de 10 zile, o contestație scrisa, care se va judeca de către Comisia de Arbitraj, în termen de 30 de zile de la primirea contestatiei. Hotărârea Comisiei de Arbitraj este definitiva si se comunica contestatorului in termen de 30 de zile de la solutionare.
(3) Excluderea membrilor care îndeplinesc functii de conducere la nivel central sau functii administrative si care au fost alesi de Congres (presedinte, prim-vice-preşedinte, vice-preşedinte, secretar general, trezorier) si aplicarea celorlate santiuni prevazute la art. 15 nu pot fi realizate decat cu aprobarea Congresului ordinar sau extraordinar.
(4) Excluderea membrilor cu functii de conducere si functii administrative din filialele Municipiului Bucuresti si din sectoare, din filialleor teritoriale judetene, municipale, orasanesti, comunale si din diaspora se decide de catre Biroul Executiv Central.
Secțiunea 4
Drepturile membrilor
Art. 17 Membrii PP au următoarele drepturi:
-de a participa la dezbaterile interne privind programele şi politicile partidului;
-de a-şi expune liber opiniile politice, în interiorul partidului;
-de a avea iniţiativă care să fie examinată în cadrul structurilor de conducere ale partidului la nivel central, local sau diaspora;
-de a alege şi de a fi ales în structurile de conducere ale partidului;
-de a fi nominalizat pentru a candida din partea partidului la alegerile prezidențiale, generale, europarlamentare și locale;
-de a reprezenta partidul în exterior cu condiția acordării unui mandat din partea conducerii centrale, locale si din diaspora, cu obiective clar stabilite;
-de a sesiza structurile partidului;
-membrii au dreptul de a demisiona din partid în orice moment, cu efect imediat.
Secțiunea 5
Îndatoririle membrilor
Art. 18 Membrii PP au următoarele obligații:
-să cunoască, să respecte și să aplice prevederile Statutului si Programului partidului;
-să activeze într-una din organizațiile PP și să contribuie la promovarea valorilor și politicilor PP;
-să participe la acțiunile realizate de organizațiile partidului;
-să respecte hotărârile adoptate de către organizațiile și organismele partidului;
-să achite cu regularitate cotizația; cuantumul cotizației lunare este stabilit de Biroul Executiv Central.
-cotizația poate fi diferențiată iar membrii PP aflați în situație excepțională pot solicita scutirea de la plata cotizației.
Secțiunea 1
Principii de organizare
Art. 19 (1) PP este organizat si format din filiale care sunt structurate la nivelul Municipiului Bucuresti, la nivelul sectoarelor Municipiului Bucuresti, la nivelul judetelor, la nivelul municipiului, la nivelul oraselor, la nivelul comunelor si in diaspora.
Aceste filiale se pot constitui din minim 3 membri.
(2) PP poate forma comisii, grupuri de lucru, departamente și structuri cu ajutorul cărora să își promoveze obiectivele.
Art. 20 Filialele partidului sunt:
(1) La nivel national (central);
(2) La nivel judetean,
- filiale la nivelul Municipiului Bucuresti si la nivelul sectoarelor Municipiului Bucuresti;
- filiale Judetene;
(3) La nivel local:
- filiale la nivel de municipiu/oras;
- filiala la nivel de commune.
(4) In afara tarii;
- filialele diasporei
(5) Filialele functioneaza dupa principiul coordonarii, dialogului si subordonarii la nivel national, judetean, municipal si diaspora.
(6) Filialele (diasporei) se subordoneaza Organizatiei la nivel national si se infiinteaza cu un numar de minim 3 membri.
(7) Sediile filialelor din diaspora suntla nivelul tarilor in care sunt constituite.
(8) Filialele locale se înființează când au un număr minim de 3 membri si isi au sediul la nivelul filialei in care s-a constituit.
(9) Sediul filialelor județene este în municipiul reședință de județ.
(10) Filialele teritoriale nu au personalitate juridică.
(11) În raporturile cu terții, filialele teritoriale sunt reprezentate de președintele organizației sau de persoane din conducere, desemnate de acesta.
(12) Filialele trebuie sa isi deschida conturi bancare in vederea incasarii cotizatiilor, donatiilor, sponsorizarilor, in conditiile legii, si pentru a afce plati privind cheltuielile curente.
Secțiunea 2
Alte organizații
Art. 21 În cadrul PP se pot forma, cu aprobarea Biroului Executiv Central, comisii cu activităţi specific, necesare desfasurarii activitatii de partid. Aceste comisii vor avea un Regulament de funcţionare, aprobat de către Biroul Executiv Central.
Secțiunea 3
Organizarea partidului
Art. 22 (1) Partidul PP este organizat și funcționează pe întreg teritoriul tarii, la nivel central, la nivelul Municipiului Bucuresti, la nivelul sectoarelor Municipiului Bucuresti, la nivel judetean, municipal, orasanesc, comunal si la nivel de diaspora.
(2) In cadrul filialelor vor fi înfiinţate comisii, cu activităţi specifice obiectivelor partidului din care pot face parte membri de partid si la care pot participa si membri simpatizanti ai partidului.
(3) In cadrul filialelor se pot infiinta filiale de tineret, (din membrii de partid cu varsta pana in 30 ani) subordonate presedintelui filialelor, cu aprobarea, in prealabil, a presedintelui partidului si a Biroului Executiv Central, la nivel central.
(4) Filialele de tineret se pot organiza in comisii de specialitate pe diferite domenii de activitate.
(5) Presedintele filialei de tineret poate detine functie de conducere la nivelul filialei locale sau al diasporei.
(6) Filialele teritoriale ale partidului nu au personalitate juridică distinctă.
(7) Filialele locale pot deschide conturi la bancă şi răspund de gestionarea acestora.
(8) Filialele pot convoca si organiza Adunari generale cu respectarea statutului si programului partidului, cu aprobarea Biroului Executiv Central.
Secțiunea 4
Organele de conducere si organe de decizie
Art. 23
A. La nivel central
1. Organe de conducere:
- Presedintele
- Primvicepresedintele
- Vicepresedintii
2. Organe decizionale:
a) Congresul;
b) Conferinta Nationala
c) Biroul Executiv Central (B.Ex.C.)
- Presedintele
- Primvicepresedintele
- Vicepresedinti
- Secretar general
- Trezorier
B. La nivel judetean
(1) Biroul Politic Judetean al Partidului Patriotilor:
- Presedintele filialei judetene;
- Presedintele filialelor municipal, orasanesti si comunale;
- Vicepresedintele filialei judetene;
- Secretarul filialei judetene;
- Trezorierul filialei judetene.
(2) Adunarea generala a filialei judetene
- Presedintele si vecepresedintele filialei judetene;
- Presedintii si vicepresedintii filialelor municipal, orasenesti, comunale;
- Membrii desemnati de fiecare filiala prin raportare la numarul de membri.
C. La nivel de municipiu, de sectoare ale municipiului bucuresti, Oras, Comuna, Diaspora
1. Biroul Politic municipal, sectorial, orasanesc, comunal, de diaspora al Partidului Patriotilor:
- Presedintele filialei municipale, orasenesti, comunale, de diaspora;
- Vicepresedintele filialei filialei municipale, orasenesti, comunale, de diaspora;
- Secretarul filialei municipale, orasenesti, comunale, de diaspora care poate indeplini si functie de trezorier;
- Trezorierul filialei municipale, orasenesti, comunale, de diaspora, acolo unde este creata aceasta functie.
- Membrii desemnati de fiecare filiala prin raportare la numarul de membri.
2. Adunarea Generala a filialei municipale, orasenesti, comunale, de diaspora
- Presedintele filialei municipale, orasenesti, comunale, de diaspora;
- Vicepresedintele filialei filialei municipale, orasenesti, comunale, de diaspora;
- Secretarul filialei municipale, orasenesti, comunale, de diaspora care poate indeplini si funtie de trezorier;
- Trezorierul filialei municipale, orasenesti, comunale, de diaspora, acolo unde este create aceasta functie;
- Membrii desemnati de fiecare filiala prin raportare la nr. de membri,
Biroul Executiv Central este organ executiv.
Art. 24 CONGRESUL(1) Congresul este organul suprem de conducere al partidului și se convoacă o dată la 4 ani. Convocarea, data, locatia, ordinea de zi se fac de catre Biroul Executiv Central.
(2) Congresul extraordinar se convoacă motivat si justificat la propunerea presedintelui partidului sau a doua treimi din numarul membrilor Biroului Executiv Central sau a doua treimi din numarul presedintilor de filiale.
(3) Congresul ordinar este anunţat cu minim 30 de zile înainte de data desfășurării, iar Congresul extraordinar cu minim 14 zile înainte, prin convocare scrisa (mail, fax, posta, etc.), telefonica, sau prin oroce alte mijloace de comunicare, catre toate filialele din tara si din afar tarii.
(4) Norma de reprezentare, propunerea de ordine de zi, locul de desfășurare sunt stabilite de către Biroul Executiv Central.
(5) Atribuțiile Comisiei de validare (compusă din 3-5 membri) și ale Secretarului General vor fi stabilite prin Regulamentul de organizare care va fi votat în prealabil de Biroul Executiv Central.
(6) Delegaţii la Congres sunt aleşi prin vot secret de filialele teritoriale ale municipiului Bucuresti, ale sectoarelor Municipiului Bucuresti, ale judetelor, ale municipiilor, oraselor, comunelor si diasporei.
Art. 25 Atributiile CONGRESULUI:
-a) dezbate și aprobă principiile doctrinare ale partidului și principalele direcții de acțiune politică;
-b) stabilește strategia partidului;
-c) adoptă sau modifică Programul partidului;
-d) adoptă sau modifică Statutul partidului;
-e) aprobă raportul Comisiei Centrale de Arbitraj și raportul Comisiei Centrale de Cenzori
-f) alege prin vot secret preşedintele Partidului, Prim-vicepreședintele, Vicepresedintii, Secretarul General, Trezorierul;
-g) alege prin vot secret componența Biroul Executiv Central;
-h) alege prin vot secret Componența Comisiei Centrale de Arbitraj, a Comisiei Centrale de Cenzori
-i) decide schimbarea numelui și a semnului electoral al partidului, reorganizarea care poate consta în comasare, prin absorbție sau fuziune ori în divizare totală sau parțiala, formarea alianțelor electorale și politice de la nivel central;
-j) adoptă declarații politice, programe și rezoluții;
-k) nominalizează candidatul partidului la alegerile prezidențiale.
Art. 26 La Congres participă membrii Birourilor Executive Centrale, presedintii tuturor filialelor partidului, membrii Adunarilor Generale ale filialelor si delegate alesi, in functie de norma de reprezentare stabilita de catre Biroul execuiv Central inainte de alegeri.
Art. 27 Congresul este statutar constituit în prezenta a jumătate plus unu din numărul celor prevazuti la art. 25 din statut iar deciziile se vor lua cu votul majoritatii simple a celor prezenti.
Art. 28 CONFERINTA GENERALA NATIONALA
A. La Conferinta Generala Nationala participa:
- presedintele partidului,
- presedintele Biroului Executiv Central,
- conducerea filialelor.
- desemnatii fiecarui Birou Teritorial in parte.
Procedura si regulile de desemnare ale reprezentantilor la Conferinta Generala Nationala se stabilesc prin Regulament Intern.
B. ATRIBUTII
- pune în aplicare, la nivel national, judetean, municipal, comunal, diaspora, politica partidului, hotărârile Congresului şi ale Biroului Executiv Central;
- stabilește și inițiază acțiuni pentru atragerea de noi membri și simpatizanți;
- adoptă hotărâri privind activitatea organizațiilor locale de pe raza lor teritorială;
- analizează activitatea filialelor pe baza de rapoarte si informari;
- propune bugetul filialelor judetene, municipalale, orasenesti, comunale, din diaspora;
- aprobă raportul de activitate şi raportul financiar anual al Biroului Executiv Central şi descărcarea de gestiune;
- ridică probleme locale sau naţionale pentru a fi discutate la şedinţele Biroului Executiv Central sau la Congres;
Conferinta Generala Nationala isi poate desfasura sedintele in componenta a 50 + 1 din numarul celor care trebuie sa participe. Deciziile Conferintei Generale Nationale se vor lua cu votul majoritatii simple a celor prezenti.
Art. 29 Adunarea Generala Judeteana, Locala, Diaspora
1. Organele de conducere la nivel de filiala sunt:
- presedintele;
- vicepresedintele filialei.
2. Organul de decizie la nivel judetean, local, si diaspora este Adunarea Generala a membrilor de filiale municipale, orasenesti, comunale, diaspora.
3. Adunarea Generală, va purta denumirea de:
- Adunarea Generala judeţeană (pentru judeţe),
- Adunarea Generala a Municipiului Bucuresti,
-Adunarea Generala a municipiului/orasului (pentru municipii/orase),
- Adunarea Generala a sectorului, (pentru sectoarele capitalei), -- Adunarea Generala a comunei, Adunarea Generala a diasporei.
4. Adunarea Generala la nivel de filiala este organul suprem de decizie la nivel de filiala.
5. Adunarile Generale, la toate nivelurile, sunt Adunari Ordinare si se intrunesc in sedinte ordinare, o data pe an, si Adunari Extraordinare si se intrunesc in sedinte extraordinare, doar in cazuri in care se impun si la propunerea presedintelui, vicepresedintelui, cu informarea Biroului executiv Central si a Presedintelui partidului.
Art. 30 Biroul Exclusiv Central
Conducerea executivă a organizației centrale este asigurată de un Birou Executive Central care este format din:
-PRESEDINTE
-1 PRIMVICEPRESEDINTE
-8 VICEPRESEDINTI
-1 SECRETAR GENERAL
-1 TREZORIER
(2) Biroul Executiv Central se întruneşte de două ori pe lună sau ori de câte ori este necesar.
Art. 31 Biroul Exclusiv Central
ATRIBUTII
- isi da acordul cu privire la infiintarea filialelor de tineret la nivel central, local si la nivelul diasporei;
- alege Comisia de Arbitraj, formată dintr-un presedinte si 3 membri, la nivel central si local;
- alege Comisia de Cenzori, formată din 3 membri
- derularea acţiunilor curente ale filialei;
- promovarea valorilor partidului şi a programului său în zona teritorială de responsabilitate prin toate mijloacele de comunicare;
- prezentarea publică a poziţiilor partidului la toate nivelele;
- organizarea unor evenimente şi conferinţe de presă;
- comunica la nivel local cu toate organismele de presa si mass media;
- elaborează comunicate de presă;
- organizează pe plan national, judetean, local, diaspora campaniile electorale;
- propune si valideaza candidaţi pe plan local şi consilii, în anii electorali;
- stabileşte strategia electorală la nivel local;
- desemnează delegaţii pentru Congres, conform normei de reprezentare stabilite la nivel central;
- propune, si prezinta candidaturile pentru alegerile locale și parlamentare, europarlamentare si prezidentiale şi pentru alte funcţii în administraţia publică locală și centrală, pe baza recomandărilor venite de la preşedintele și de la ceilalţi membri ai săi.
- organizeaza Congresul si elaboreaza Regulamentul de Organizare a Congresului, stabilind norma de reprezentare pentru fiecare Congres.
Art. 32 Biroul Politic Judetean si Local
ATRIBUTII:
- analizeaza necesitatea constituirii si aproba constituirea de filiale la nivelul de Municipiul, oras, comuna, sector, si organizatiilor de tineret la nivel de judet, municipiu, oras, comuna;
- promoveaza valorile partidului si a programului sau in zona de competente teritoriale prin toate mijloacele de comunicare;
- prezinta public pozitiile Partidului Patriotilor la nivel territorial;
- comunica la nivel local cu organismele de presa si massmedia;
- organizeaza si paerticipa la orice tip de eveniment la nivel local si regional, pe teme diverse;
- organizeaza pe plan local campanii electorale in vederea alegerilor de primari, consilieri, deputati, senatori, presedinti de consilii judetene si a Presedintelui Romaniei;
Secțiunea 2
Functiile de Conducere
Art. 33 Funcțiile de conducere la nivel central sunt următoarele:
-PRESEDINTE
-1 PRIM VICEPRESEDINTE
-8 VICEPRESEDINTI
Art. 34 ATRIBUTII
A) PREŞEDINTELE PARTIDULUI
- organizeaza, supravegheaza, coordoneaza, conduce activitatea de partid in perioada dintre Congrese;
- comunica cu structurile organizatorice ale partidului si urmareste indeplinirea hotararilor elaborate la nivel central al partidului;
- asigura pregatirea si desfasurarea corespunzatoare a Congresului si a Conferintei Nationale si are drept de veto in sedintele acestora;
- reprezintă organizaţia în relaţiile cu autorităţile, presa şi cetăţenii;
- informează Biroul Executiv Central asupra problemelor apărute în partid şi a propunerilor formulate în cadrul acestuia pentru dezbatere si decizie la nivel central;
- in cazul destituirii unui preşedinte de filială va fi numit, la propunerea presdintelui partidului, de către Biroul Executiv Central un preşedinte interimar și se va indica termenul până la care se vor organiza alegeri;
- constituirea Comisiei de Arbitraj se face la propunerea presedintelui partidului cu aprobarea Biroului Executiv Central;
- presedintele partidului este cel care numeste, singur, purtatorul de cuvant al partidului;
- presedintele, cu acordul Biroului Executiv Central, va decide constituirea Comisiei de Arbitraj a Comisiei de Buget si Finante, precum si orice alte comisii necesare desfasurarii activitatii;
- presedintele propune, in urma consultarii cu Comisia de Buget si Finante si Trezorierul, bugetul anual de venituri si cheltuieli si il supune aprobarii Biroului Executiv Central (BExC);
- presedintele, propune, cu aprobarea Biroului Executiv Central, dimensionarea filialelor in raport cu necesitatile de functionare (in functoie de numarul de membri);
- aproba si propune BExC preluarea de atributii a aparatului administrativ, (de ex: inlocuirea totala sau partiala a secretarului generala trezorierului, in cazuri justificate - boala, concediu, inactivitate fizica, etc);
- poate inlocui, pe perioade determinate, pana la Congres, cu acordul Biroului Executiv Central, secretarul General si Trezorierul, in cazul in care nu mai sunt compatibili.
B). PRIMVICEPRESEDINTE
- primvicepresedintele este inlocuitorul presedintelui in situatiile care o impun, cu acordul acestuia;
- primvicepresedintele va indeplini aceleasi atributii cu cele ale presedintelui pe perioada cat il inlocuieste;
C)VICEPREȘEDINȚII
- participă la deciziile din structurile centrale ale partidului.
- reprezintă Partidul, în relațiile cu autoritățile statului, cu celelalte formațiuni politice și ONG-uri din țară și din străinătate, cu mass-media.
- fac propuneri de numire si organizare a filialelor centrale, locale, diaspora, inclusiv a celor de tineret;
- vicepreședintii exercită atribuțiile presedintelui partidului în lipsa acestuia;
- vicepresedintii isi vor exercita atributiile in domenii de activitate diferite;
Secțiunea 3
Organe administrative
Art. 35 Organele administrative la nivel central sunt:
- SECRETAR GENERAL
- TREZORIER
Art. 36 ATRIBUTII
A) SECRETARUL GENERAL
- organizeaza, coordoneaza, supravegheaza si indruma activitatea secretariatului la nivel central, avand aceleasi atributii, mai putin supravegherea, si cu privier la secretariatele constituite la nivel de filiale, sarcina de supraveghere revenind secretarilor din filialele respective;
- raspunde de evidenta membrilor partidului, inclusiv gestionarea lor la nivel central;
- primeste si centralizeaza, de la presedinte, Biroul Executiv Central, filiale, toate dezbaterile, deciziile si propunerile pentru prezentarea lor in Biroul Executiv Central, Conferinta Nationala, Congres, dupa caz;
- organizeaza si pregateste ordinea de zi pentru sedintele Biroului Executiv Central, inclusiv Conferinta Nationala si Congres;
- organizeaza sedintele Biroului Executiv Central si pregateste, impreuna cu persoanele desemnate de Biroul Executiv Central, Conferinta Nationala si Congresul;
- asigura relatia de reprezentativitate a Partidului Patriotilor cu acordul presedintelui si a Biroului Executov Central, in relatiile cu presa, institutiile publice, partidele politice, ONG-urile, din tara si din strainatate;
- indeplinese orice alte responsabilitati in vederea desfasurarii activitatii Partidului Patriotilor stabilite de presedinte si de catre Biroul Executiv Central;
- organizeaza si coordoneaza activitatea finaciar contabila a trezoreriei partidului;
- intocmeste, redacteaza rapoarte de activitate, trimestrial si anual, pe care le prezinta sub forma scrisa, presedintelui partidului si Biroului Executiv Central;
- participa nemijlocit la sedintele Biroului Executiv Central, (BExC), stenografiind si redactand hotararile acestuia;
- poate prelua activitatea trezorierului, in cazul in care situatia o impune, cu acordul presedintelui;
- organizeaza si asigura intreaga activitate de organizare si functionare a filialelor la nivel de diaspora, cu acordul presedintelui;
- prezinta rapoarte si informari periodice, si de cate ori este necesar, cu privire la activitatea acestor filiale;
- coordonează și îndrumă activitatea secretarilor Birourilor Teritoriale ale filialelor județene și de sector ale Municipiului București.
- indeplinește alte responsabilităţi organizatorice stabilite de Presedintele PP sau de către Biroul Executiv Central.
- coordonează activitatea financiar-contabila a partidului și redactează un raport anual asupra acesteia înaintându-l spre discuție Biroului Executiv Central.
- primeşte cererile de înscriere în partid şi ţine evidenţa membrilor şi simpatizanţilor;
B) TREZORIERUL
- colectează cotizaţiile membrilor şi donaţiile de la susţinători;
Art. 37 (1) La nivel local, functiile de conducere si administrative sunt sunt:
Presedintele, - functie de conducere
Vicepresedintele – functie de conducere
Secretarul si/sau trezorierul – functii administrativ
(2) Secretarul poate indeplini si calitatea de trezorier si poate inlocui trezorierul in cazuri justificate si cu acordul prealabil al presedintelui de filiala.
Mandatul acestora este de 4 ani.
Art. 38 Alegerea presedintilor de filiala
- Preşedintii de filiale sunt organe alese in cadrul Adunarile Generale ale filialelor.
- presedintii de filiale pot fi desemnati, ca interimari, de catre Biroul Executiv Central, până la întrunirea Adunării Generale a filialei.
(2) Mandatul preşedintelui de filială este de 4 ani.
(3) La propunerea preşedintelui partidului, a unei treimi dintre membrii Adunării Generale sau a Biroului Executiv Central, Adunarea Generală alege până la 3 vicepreşedinţi la nivelul fiecarei filiale.
Secțiunea 3
Adoptarea Hotararilor
Art. 39 Cvorum necesar pentru adoptarea hotararilor
- Pentru sedintele Biroului Executiv Central cvorumul necesar pentru intrunirea acestora este de jumate plus 1 (50+1) din numarul membrilor, iar deciziile se iau de către majoritatea simpla a celor prezenţi.
- Pentru sedintele Adunarilor Generale, este necesare prezenta de jumate plus 1 (50+1) din numarul membrilor, iar deciziile se iau de către majoritatea simpla a celor prezenţi;
- daca la prima sedinta convocata nu se intruineste numarul necesar de membri, se va convoca o a doua sedinta, prin orice mijloc de comunicare, cu aceleasi obiective, iar cvorumul necesar pentru adoptarea hoatararilor va fi de jumatate simpla (50%) a celor prezenti, indiferent de numarul lor;
- la sedintele Adunarilor Generale este obligatorie prezenta presedintelul filialei respective. In caz de imposibilitate de prezentare, acesta va desemna un reprezentant, votul acestuia fiindu-i opozabil;
- hotărârile adoptate sunt obligatorii pentru toţi membrii organizaţiei;
- se acceptă votul audio-video, exprimat în ziua şedinței;
- prezenta fizica este obligatorie, iar, in caz de imposibilitate de prezentare, se accepta participarea in sistem audio-video;
In cazul in care votul este nedecis, președintele respectivului for are două voturi.
Secțiunea 1
Comisia de Arbitraj
Art. 40 (1) Comisiile de Arbitraj sunt organizate si functioneaza la nivel central si la nivel territorial, in resedintele de judet in care partidul are deschise filiale.
(2) Comisiile de Arbitraj sunt formate dintr-un președinte și 4 membri și au următoarele atribuții principale:
- solutioneaza diferendele între membrii de partid sau dintre ei și organele de conducere ale partidului, dupa caz, la nivel central sau la nivel teritorial.;
- soluționează contestațiile privind desfășurarea sedintelor organelor de conducere.
(3) Procedura de functionare si organizare a Comisiilor de arbitraj va fi stabilita printr-un Regulament Intern, de catre Biroul Executiv Central.
Secțiunea 2
Comisia de Cenzori
Art. 41 (1) Comisiile de Cenzori sunt structurate si functioneza la nivel central si la nivel judetean.
(2) Comisiile de Cenzori sunt formate dintr-un președinte și 3 membri și au următoarele atribuţii:
-verifică gestiunea partidului;
-exercită atribuții prevăzute de lege pentru comisiile de cenzori.
(3) Procedura de functionare si organizare a Comisiilor de Cenzori va fi stabilita printr-un Regulament Intern, de catre Biroul Executiv Central.
Secțiunea 3
Comisia Juridica
Art. 42 (1) Comisia jurdica se organizeaza si functioneaza la nivel central;
(2) Procedura de functionare si organizare a Comisiei Juridice va fi stabilita printr-un Regulament Intern, de catre Biroul Executiv Central.
Art. 43 Presedintele, cu acordul Biroului Executiv Central, va decide si constituirea oricaror alte comisii necesare desfasurarii activitatii;
Secțiunea 4
Comisia de Buget si Finante
Art. 44 (1) Comisia de Buget si Finante se organizeaza si functioneaza la nivel central;
(2) Procedura de functionare si organizare a Comisiei Juridice va fi stabilita printr-un Regulament Intern, de catre Biroul Executiv Central.
Secțiunea 1
Fondurile partidului
Art. 45 Fondurile partidului provin din:
- cotizaţii ale membrilor de partid;
- donaţii diverse şi legate;
- venituri provenite din activităţi proprii;
- subvenţii de la bugetul de stat acordate în condiţiile legii.
Art. 46 (1) Cotizaţiile sunt obligatorii pentru fiecare membru în cuantum diferenţiat după funcţia ocupată. Cotizaţiile se stabilesc şi se plătesc, cu aprobarea Secretarului General, pentru fiecare judeţ în parte, anual. Cei ce nu plătesc cotizaţiile timp de 6 luni de la stabilirea lor pot pierde calitatea de membru şi devin simpatizanţi, la sesizarea Comisiei de Cenzori.
(2) Cuantumul cotizatiei va fi stabilit în fiecare an prin decizia Biroului Executiv Central.
(3) Cuantumul initial al cotizatiei este de 5 LEI.
(4) Biroului Executiv Central stabileşte o cotizație lunară diferită de cea stabilită la alin. 3) pentru persoanele alese sau numite în funcţiile de conducere în structurile partidului, în administraţia publică central, în administraţia publică locală precum şi pentru parlamentari şi parlamentarii europeni.
(5) Biroului Executiv Central stabileşte o contribuţie financiară lunară pentru filiale.
(6) Dovada plăţii cotizaţiei se face prin eliberarea unei chitanţe şi înscrierea în fişa de evidenţă a PP, precum si prin extrasul de cont.
Art. 47 (1) Donaţiile primite de la persoane fizice şi juridice nu vor depăşi plafoanele prevăzute de lege, iar la primirea donaţiilor se va verifica şi înregistra identitatea donatorului. Fiecare organizație județeană este împuternicită să exercite toate drepturile și să efectueze toate activitățile permise de lege în unitatea administrativ-teritorială în care este constituită.
Art. 48 Veniturile partidului pot fi cheltuite pentru următoarele destinaţii:
- întreţinerea şi dotarea sediilor;
- plata personalului (inclusiv din secretariatele din judeţe);
- deplasări în scopuri organizatorice şi de promovare, inclusiv pe internet, deplasări internaţionale în interes politic;
- realizarea evenimentelor partidului, a conferinţelor de presă sau pentru promovare prin reclamă în media;
- investiţii în bunuri mobile şi imobile;
- constituirea de depozite bancare în vederea alegerilor, sub supravegherea Comisiilor de Cenzori alese de structurile decizionale cu atribuţii în acest sens.
Secțiunea 2
Patrimoniul partidului
Art. 49 (1) Patrimoniul partidului este format din bunurile mobile și imobile deținute în proprietate sau obținute în condițiile legii.
(2) Activitatea financiar-contabilă a partidului este supusă controlului Comisiilor de Cenzori.
Art. 50 Încetarea activității partidului
Partidul Patriotilor își încetează activitatea în condițiile și cu respectarea prevederilor legii partidelor politice.
Art. 51 Dispoziții finale (1) Prezentul Statut este valabil din momentul adoptării și va putea fi modificat în condițiile prevederilor lui și cu respectarea dispozițiilor legii partidelor politice.
(2) Statutul poate fi completat cu Regulamente de organizare și funcționare, aprobate de Biroul Executiv Central.
Prezentul statut, a fost redactat in forma actualizata azi, 17.05.2022, in 5 exemplare, in urma sedintei Congresului Ordinar din data de 17.05.2022.